حسین عابدینی , مدیریت مسئول انتشارات سفیر اردهال ; درباره ی برهان قاچاق کتاب های ایبوک در مرزو بوم اعلام‌کرد : ادله حساس قاچاق کتاب‌های ایبوک در مرزو بوم این است ما بدین کار عادت کرده‌ایم و زیرا عضو ضابطه اسکن رایت نیستیم این کار را انجام میدهیم . زمانی نشر دهنده ما کتاب نشر دهنده فرنگی را سوای اذن او منتشر می کند نباید توقع داشته باشد این واقعه برای کتاب خودش نیفتد . برای قاچاق کتاب‌های ایبوک هیچ فکری نشده است و ضابطه بازدارنده‌ای برای آن نیست .

او خاطر نشان کرد : ادله دیگر قاچاق کتاب‌های ایبوک در سرزمین , کمبود زیرساخت‌های اضطراری برای نشر این کتاب‌هاست . هر کس فولدر ایبوک کتابش را روی سایتی میگذارد یک نفر با کمترین داده ها رایانه‌ای میتواند به کتاب ایبوک دسترسی پیدا نماید و آن را منتشر نماید . زیرا امنیت و پایین ساخت ضروری برای نشر کتاب‌های ایبوک نیست .

رئیس مسئول انتشارات سفیر اردهال با اشاره به این که قاچاق کتاب ایبوک سوای دردسر حادثه می‌ افتد , اظهار داشت : ساخت ایبوک برای یک کتاب مشقت بار نیست . برای این کار صفحه‌های یک کتاب را نسخه برداری مینمایند و در وب قرار می دهند . کسی نیز تا به امروز شکایتی نکرده و پیگیر این مورد نشده است . برهان رو نوشت کتاب و فروش در بازار این است که کسی ضابطه اسکن رایت را رعایت نمیکند . فقط اتفاقی که قادر است از قاچاق کتاب‌های ایبوک خودداری نماید , صرفا برخورد دور از شوخی با کسانی است که‌این کار را انجام می دهند . می بایست کارگروهی یا این که جایی باشد که قاچاق کتاب‌های ایبوک را پیگیری میکند .

می تواند مفید باشد: دانلود کتاب ادبیات کودکان خارجی


عابدینی با اشاره به این که جستن هر که فولدر یک کتاب را نسخه برداری مینماید برای منتخب که کار رایانه‌ای انجام می دهد دشوار نیست , اعلام کرد : در صورتی قاچاقچیان کتاب‌های ایبوک گرفتند می بایست جریمه متعددی برای او درنظر بگیرند تا دیگر کسی جرأت نداشته باشد این کار را انجام دهد . رسمی پشت رمز نشر دهنده باشد و از او حمایت نماید , خیر این‌که صرفا صحبت بزنند . کتاب خودم را در یک صحافی منتشر کردند و فروختند , هنگامی به هر کس که‌این کار را انجام داده بود اعتراض کردم اعلام کرد در صورتی از اینجانب مدرکی داری گلایه کن . چطور می‌توانستم اثبات کنم او این کار را انجام داده است . از سوی دیگر پیگیری رسمی آن زمان متعددی میبرد , برای همین چاپ کننده از گلایه کردن پشیمان میشود .